subota, lipnja 13, 2009

POVIJEST OKUPLJANJA KINOLOGA U STOŽERNU UDRUGU

Kao sudionik svih zbivanja oko hrvatskih ovčara u svojoj sredini, gradu, županiji i Slavoniji, imam potrebu napisati rad o pokušajima stvaranja stožerne Udruge za skrb o hrvatskom ovčaru koji se već dugi niz godina provlači ali bez ikakvih pozitivnih pomicanja na bolje.

Prva ideja o okupljanju vlasnika i uzgajača hrvatskih ovčara krenula je dogovorno s KD Đakovo, KD Osijek, KD Županja, KD Požega i KD Vinkovci te KKHAPP-SB. Na tom povijesnom skupu bio je nazočan i Medar, tadašnji predsjednik HKS-a te je pored niza stvari dogovoreno da «sjedište» takove organizacije bude u Brodu ili Đakovu, te su Đakovčani i Brođani međusobno dogovorili da zbog tradicije Đakovštine sjedište za HO bude u Đakovu a za PG u Brodu.


Zastupnik SB na tim skupovima ispočetka je bio Mijat Matković koji je to napustio nakon određenog vremena zbog neslaganja s politikom tog "udruživanja" a zamjenjuje ga Jasminko Kormoš – Buco.
Razloge zašto je Mijat Matković izašao iz te grupacije točno ne znam ali znam da sam ja nakon održana 3 sastanka također istupio iz svega toga.

Zbog privatluka i osobnih interesa Vlade Kovačića i Nikole Klemena pa i ostalih kao npr. Miro Bosak iz KD Đakovo koji su uzgajači HO. Jedino se tamo korektnim pokazao Nikola Vujčić koji kasnije prestaje uzgajati ove pse.

Vlado Vodopić koji je isto tako bio razočaran i obespravljen i ja smo nekako istoglasno rekli da ne želimo biti dio te igre i istupili smo iz nje.
Naši psi nisu bili uvršteni na popis uzgojnih kuja i rasplodnih pasa dok su Đakovački SVI psi ušli na tu listu po mjerilima Vlade Kovačića.
Napominjem da sam ja već tada imao najmanje jednu kuju koja je bila bolja od svih njihovih a moj mužjak (JAN) s kojim su se ismijavali kasnije se pokazao jako dobrim rasplodnim psom. Čak je i po izložbama, iako mlađi od «čuvenog» Čike uvijek pobjeđivao istog, dok Vlado Kovačić sve to nije izokrenio.
Kad sam tražio rasplodnjaka s kojim bi pario kuju a da nije mužjak u srodstvu (govorili su da imaju potpuno neovisne i izdvojene linije hrvatskih ovčara, koje tada a ni kasnije nikad nisu pokazali) s mojom kujom (ENA i STELLA) dobio sam odgovor upravo od Vlade Kovačića da se ona može pariti samo s njegovim psom i da parenje košta (ne sjećam se više cijene ali znam da je bila pretjerana, skoro kao za njemačkog ovčara) jest da nema uzgojnu dozvolu ali da mogu prijaviti na drugog psa. Ja sam to doživio osobno kao sprdnju i s mojom kujom i sa mnom a da ne pričam o omalovažavanju kinologije.
Kad to kaže voditelj uzgoja Hrvatske za hrvatskog ovčara onda je to katastrofa (ono za prijavu legla).
Isto tako, Vlado Vodopić i Vlado Kovačić jesu zaslužni za hrvatskog ovčara s time da je Vlado Vodopić iza sebe ipak ostavio veliki broj kvalitetnih uzgojenih pasa te da je nabavljao svima kvalitetne pse bez provizije (koliko ja znam jer je i meni nudio) a isključen je iz takvih poslova oko HO kao i netko tko nije dao ništa ovoj kinologiji.
Previše je znao i smetao je. Prvog svjetskog prvaka u neovisnoj Hrvatskoj upravo je imao Vlado Vodopić (GARO) kojeg su Đakovčani napali i stvorili duboki jaz koji i danas traje, a sve nakon što je postao Svjetski prvak GARO. Okrenuli su gazdu psa protiv Vlade i sve se počelo rušiti.

Ja sam na zadnjem sastanku na kojem sam bio rekao da to tako ne ide, izvješća o parenjima podnose samo za područje Đakova a pokrivaju područje cijele Hrvatske, zatim taj silan privatluk oko parenja i muvanje rodovnicama – kod mene ne prolazi.

Znam, da je iza mene ostao Mijo Fury koji je šutke odobravao Đakovačke radnje jer nije nikad rekao ništa u vezi toga. Rokić nije tada bio na tom sastanku koliko se sjećam, svega bio jednom-dvaput dotad..

Ja sam svojoj bazi to sve prenio na što se oni nisu uopće iznenadili rekavši mi da su znali da ja to neću dugo podnositi zbog tih stvari.
Nakon toga su naši odnosi prestali biti dobri.

Između redaka . . . Jednom zgodom sam bio gost Nikoli Klemenu kod koga je došao i Nikola Vujčić pa smo tako opušteno pričali o kinologiji. Na red su došli psi za upis u JUR i malo pomalo spomenuli smo jednog psa kojeg je navodno uzgojio Nikola Vujčić a Vlado Kovačić ga pokupio i dao Franji Stilinoviću, uraru iz Đakova. Ne sjećam se tadašnje njegove rodovnice ali znam da je kasnije taj pas imao rodovnicu s imenom uzgajača Miro Bosak.
Taj pas je pario više kuja i odjednom se javlja njegov «pravi» uzgajač i otkupljuje ga. U dogovoru s HKS-om mijenja mu podatke o precima i sebe (Ivan Colarić) upisuje kao njegovog uzgajača ali opet s drugim podacima o roditeljima.

Da sve to nije žalosno, bilo bi smiješno. Cijelo to vrijeme pas je mijenjao uzgajače i pretke ali broj rodovnice – nije!
Riječ je o psu BOBI JUR 40135 HO i to je jedino sigurno kod ovog psa.

Kasnije su to objašnjavali da je nastala greška kod upisa u uvjetnu rodovnicu, što meni nije dovoljno kao odgovor. Ja sam to tumačio spregom Kovačić – Medar – Colarić – Klemen te monopolom u kinologiji. Tko im se konkurentno približio ili nešto rekao a da nisu suglasni oni s time – eto podrivača!
Za podsjetiti je da se tada radilo o dobroj prodaji hrvatskih ovčara i mogli su se dobri novci zaraditi. Predratne, ratne i postratne godine ljudi nisu pitali cijenu, svi su htjeli imati nešto Hrvatsko pa i hrvatskog psa.

U nizu promidžbenih poruka u vidu panoa, letaka, majica, kapa, i sličnog materijala pokušavali su privući sve u svoj klub ali nisu uspijevali, vrlo brzo su ih razotkrili i početnici.

U MOJ PAS 3-4/2006. opetovano se daje proglas matičnog kluba «Hrvatski ovčar» Đakovo;

«OBAVIJEST SVIM KINOLOŠKIM UDRUGAMA ČLANICAMA HKS-A

Temeljem Statuta Matičnog kluba «HRVATSKI OVČAR» Đakovo te Odluke Skupštine od 14.01.2006. kao i Odluke Skupštine od 05.03.1996. molimo Vas, da ukoliko Vaši članovi imaju u uzgoju pasminu hrvatski ovčar, ispred Vaše udruge/kluba delegirate jednog člana u KOORDINACIJSKO TIJELO – ODBOR, a u cilju prisnije suradnje s pasminskim klubovima, udrugama i ostalim vidovima udruživanja. Zbog unaprjeđenja, selekcije i promoviranje pasmine hrvatski ovčar.

STATUT

Članak 38.

Stavak 3.

Odlukom Skupštine kao stalno radno tijelo osniva se koordinacija udruga hrvatskog ovčarskog psa. Ovo tijelo ima savjetodavni karakter sa zadatkom koordiniranja rada svih pasminskih udruga hrvatskog ovčarskog psa u Republici Hrvatskoj a čine ga predstavnici svih pasminskih udruga hrvatskog ovčarskog psa.

Molimo vas da u što hitnijem roku pošaljete imena Vaših delegiranih predstavnika, a u cilju dobrobiti pasmine.

Matični klub «Hrvatski ovčar» Đakovo
Nikola Klemen – tajnik
Tel.: 031/818-106, 091/574-2035

To posljednje znači da su i oni sami priznali da MATIČNI KLUB nije uistinu nikad postojao u onom smislu u kojem je kao ideja pokrenut.

Nije li to žalosno?