petak, lipnja 05, 2009

Baza podataka o hrvatskom ovčaru

Ja sam sredinom 90-ih godina radio na prikupljanju informacija o hrvatskim ovčarima, od rodovnog stabla, slika do ocjena i druge literature, te povjesnih i slikovnih zapisa o pasmini.

Tako sam došao na ideju da si stvorim bazu pasa s rodovnicama i počeo sam, prvo sa svojim psima, pa sam to stablo širio, da bi na kraju shvatio da moram to sve napraviti pojedinačno za svakog psa.

Podatke o rodovnicama sam spremao u excelu a ostale podatke u wordu. Došao sam do nekih 750 rodovnih stabala pasa. Međutim, počele su mi se pojavljivati "rupe" u rodovnicama koje nisam mogao zaobići niti riješiti.
Polako sam počeo "hladiti" na sve to jer nisam mogao ništa zbog tog jednog-dva psa koji imaju duple rodovnice kao i s onim psima čije rodovnice nikako ne valjaju a psi ih imaju.
Bio je problem i sa psima u HUR/JUR-u jer neki su imali cijelo rodovno stablo a upisani su s nepoznatim roditeljima kao i s onima koji su imali nepoznate roditelje a upisani su sa punom rodovnicom izmišljenih podatka.
Sve to me je "ubilo" u pojam i stvarno sam počeo odustajati dok se nije pojavila skupina kinologa koji su preuzeli alat za izradu profesionalne baze podataka. Počeli su unositi podatke u nju i ja sam im velikodušno ponudio i poslao svoje podatke. Iskoristili su podatke koje nisu imali i sad je baza u pravom smislu riječi - pun pogodak!

Možda bi još trebalo ubaciti o literaturi, rezultate sa specijalki, mužjake i ženke s uzgojnim dozvolama, ispitima, . . .

Ali i ovako savršeno je korisna. Rađena je na dva jezika, hrvatskom i engleskom tako da nitko ne može biti ni u kom slučaju zakinut.

Vrijedi je pregledati >>>>> hrvatskiovcar.pedigre.net