petak, lipnja 12, 2009

Moja prva dva projekta HO


Još davno sam pokušavao ući u problematiku hrvatskih ovčara, time i naših drugih pasmina. Pročitao sam popriličan broj spisa i napisa eminentnih autora te stupio u kontakt izravno s njima ali niti jedan od njih nije mi dao traženu zadovoljštinu.

Potom sam počeo stvarati svoj svijet hrvatskih ovčara i pisao prijedloge standarda, pravilnika, uredbi, proučavao stare zapise, crkvene monografije ne bi li našao nešto konkretno. . . i tako aktivno od 2000 godine i sve - bezuspješno! Nažalost


Doduše, imao sam podršku mnogih ali to je bilo samo u 4 oka, sve ostalo je bila farsa.


Moj prvi veliki projekt je bio sačuvati HO onakvim kakav je bio oduvijek, jasno mi je da se sve mjenja pa i on, ali ako se mjenja neka se mjenja nabolje. Donekle sam u tome uspio što se vidi i po ishodima na izložbama. Stvar je u tome što današnji HO izgledaju sasvim drugačije, povišeni su, otežali, jake glave, svjetlijeg oka, mirnije dlake, . . . a to meni nije to! Netko je taj moj rad prepoznao a netko nije - na njegovu žalost.


Drugi moj projekt je bio osnivanje vrhovne asocijacije hrvatskih ovčara, ja sam je nazvao STOŽERNA UDRUGA UZGAJAČA HRVATSKIH OVČARA HRVATSKE s mjestom sjedišta u Brodu (ili Zagrebu, mada bi bilo zgodno i u Karlovcu). Napravio sam ogledni primjerak takvog statuta i dijelio ga po izložbama da vidim reakciju (na netu je stalno prisutan). Reakcija je bila očekivana, opet isto i opet ništa, hvale vrijedan pokušaj ali samo podrška, bez stvarne podrške. Rijetki su bili ti koji su to prihvatili kao realnost i dobro osmišljenu ideju.

Eto, u slijedećem postu donijet ću taj prijedlog statuta pa tko voli nek izvoli.