petak, lipnja 05, 2009

Moj prvi uradak o hrvatskom ovčaru



Prikupljajući razne podatke o našim psima, najviše o hrvatskom ovčaru, došao sam do dijela informacija koje su me zaintrigirale i počeo sam to pratiti više od ičega.





Došao sam do povjesnih teza o doseljenju Hrvata iz pradomovine u Bijelu Hrvatsku pa potom u naše krajeve. Čuo sam za slične pse u Evropi i Aziji (npr. luks u Ukrajini, šiperki na sjeveru Evrope, u našem susjedstvu Mudi, . . . sada i Srbi rade pulina, . . .) pa sam pratio njihov razvoj i upoređivao ga s putem kojim su selili Hrvati do današnjih krajeva.





Tako sam u svojoj prvoj brošuri o hrvatskim ovčarima koja je bila pisana samo na hrvatskom, uneo porijeklo psa, o Hrvatima i doseljenju u ove krajeve, razvoj, standard i teze o nastanku hrvatskog ovčara te sve to dijelio po izložbama, kupcima i vlasnicima pasa a dio sam podijelio i na stručnim skupovima (okrugli stolovi o hrvatskom ovčaru, Zagreb i Đakovo).


Podijelio sam ih preko 100 komada.





Danas je ta brošura prošlost, poslije nje sam napisao daleko bolje brošure i radove o hrvatskom ovčaru a izdao sam i elektronske knjige na lulu.com o našim pasminama domaćih životinja a među njima najveće mjesto zauizima hrvatski ovčar.





Iskenirati ću ovu brošuru i postaviti je naknadno